Dunkande hjärtan, varma kinder och tonårssynder.

Vi är på någons inflyttningsfest någonstans på söder. Vi har ingen aning om vem som nyss har flyttat in men det står ett bord mitt i rummet med beer-pong i största hugg och en sönderspelad högtalare i högra hörnet, och det är allt som behövs. Det tog trettiosex minuter att gå runt i gamla stan och smsa alla vi kände om fest innan vi fick napp. 
 
Vi sparkar av oss skorna, fast jag vill helst behålla dem på. Det är nya sneakers som jag nyss har köpt och jag känner mig mycket ballare med dem på. Men av ska dom. Klockan är ungefär 22.30 och himlen är fortfarande blå. Det är juni och vi har precis slutat skolan. I samma hörn som högtalaren står, står någon och byter från låt till låt. Han sätter på någon ny låt som precis har släppts just idag tydligen, för det säger du när jag kommer fram och frågar vad det är för någon magisk låt du just fyllt huset med. Du är precis påväg att säga något om att min glugg är söt när Elsa rycker tag i min arm och drar mig ut till köket och jag följer med men fötterna skriker "STANNA KVAR"
 
På köksbordet står halvt uppdruckna spritflaskor och en spilld fanta exotic flaska, men ingen bryr sig för det spelas sanning eller konsekvens vid det bordet och då får man hångla. Elsa drar mig ner vid bordet. Jag hamnar mittemot någon som heter Vincent. Han har blåa fina ögon, men dina är finare. Just innan jag ska kyssa han över bordet känner jag en hand runt midjan och då sitter du bredvid mig. Jag kommer på att jag inte vet vad du heter. Dina läppar rör sig snabbt som autoban och jag ser dig prata men hör inte ett dugg. 
 
"Röker du?" frågar du och jag vet att jag borde ljuga och svara ja men svarar att nej det gör jag inte. "Okej men följ med mig ut och titta på då" säger du och ler så gulligt att nästan knäna viker sig och tar min hand när du drar med mig ut. Du frågar mig om massa saker som om jag någonsin har testat att röka på, om jag kan få plats med ett sugrör mellan den där gluggen och om vilken musik som jag gillar bäst. Jag tänker att det är som något slags test där jag måste svara rätt annars får jag F och räcker inte till. Det känns som att jag har svindel och kan inte avgöra om det är på grund av de 3 glasen öl jag druckit eller för att du inte släpper mig med blicken. 
 
Det börjar närma sig småtimmarna och fåglarna börjar kvittra. Det hör vi, för vi sitter på balkongen och han röker cigaretter som att jorden skulle gå under. Musiken pumpar fortfarande, men inte lika högt och folk letar efter någon att dela säng med inatt. Runt om oss sitter dina kompisar och pratar om något gammalt minne men jag kan inte säga något för jag var inte med. Men hela tiden har du din hand på mitt ben och det är det enda som spelar roll. Elsa kommer ut och hennes läppstift sitter överallt förutom på läpparna. Efter henne kommer han med de blåa ögonen som inte är lika fina som dina. Hon försöker viska något som ska betyda att hon går hem med honom nu, och jag nickar till svars. 
 
Vi ligger utanför lägenhetens port vid trottoaren. Du pekar på stjärnorna och berättar hur knäppt du tycker att det är att rymden är oändlig, och jag vill svara att du har fel för inget är onändligt, men håller tyst för jag märker att du är en sån som gillar att ha rätt. Jag vänder mig mot dig men då tittar du redan på mig sen säger du;
"Vill du sova över?"
Jag tänker att jag vet inte ens vad du heter men svarar "javisst"
 


 
 
 

RSS 2.0